wtorek, 24 grudnia 2013

Ciasto Ameryka

Kolejne ciasto z mojego TOP10, jeśli chodzi o łatwość przygotowania.
Przepis dostałam od Teściowej, która pakując we mnie tony tego smakołyku sprawiła, 
że zaczęłam tolerować zapach cynamonu. 

Składniki:

  • 4 jajka
  • 300g mąki pszennej
  • 220g cukru
  • 3/4 szklanki oleju
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 5 jabłek pokrojonych w kostkę
  • skórka otarta z jednej cytryny
  • 1 szklanka drobno pokrojonych (nie mielonych!) orzechów włoskich
Wykonanie:
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni.
Jajka ubić z cukrami. Dodać olej, miksować do połączenia się składników. Wsypać mąkę przesianą i wymieszaną z proszkiem do pieczenia, soda i cynamonem. Na samym końcu dodać pokrojone jabłka oraz orzechy i wymieszać łyżką. 
Formę do ciasta wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. 
Ciasto piec 40-50 minut. (Zwykle piekę 40 minut, jednak wiele zależy od piekarnika)

Smacznego!

Wszystkim Czytelnikom życzę zdrowych, spokojnych Świąt Bożego Narodzenia :-) 

Ps. przepraszam za jakość zdjęć i cienie, jednak chwilowo mam do dyspozycji jedynie telefon :-)

1 komentarz:

  1. Ja to ciasto poznałam za to u babci, kiedy 'kazała ;)' mi je zrobić z zanotowanego gdzieś przepisu od cioci, bo tak jej ono zasmakowało :D

    OdpowiedzUsuń