czwartek, 30 stycznia 2014

Czekoladowo malinowa tarta


Przyszła sesja, czas niewyspania, nauki i tak dalej. 
No, to skoro mam egzamin jeden za drugim, wypadałoby w końcu coś upiec i wkleić przepis, bo pusto tu jakoś, a czasu przecież mam tak dużo.
 Dorwałam ostatnio w Kauflandzie mrożone maliny. Szukając dzisiaj w kuchni składników do ciasta-improwizacji przypomniałam sobie o nich i postanowiłam, że będą gwiazdą dzisiejszego wypieku. 
Wszystkim studentom, którzy tak pilnie, jak ja przygotowują się do sesji, życzę powodzenia przy nadchodzących egzaminach!

Składniki:

na kruche ciasto:
  • 160g mąki pszennej
  • 3 duże łyżki kakao do wypieków
  • 70g cukru pudru
  • pół łyżeczki soli
  • 100 g masła, zimnego
  • 1 jajko
na krem:

  • 400g serka mascarpone
  • 200g czekolady (u mnie mleczna z gorzką 50/50)
dodatkowo:
  • 300g malin
  • masło do posmarowania formy
  • folia spożywcza
  • cukier puder


Wykonanie:

Wszystkie składniki na kruche ciasto zagnieść razem (lub wyrobić w malakserze), uformować w kulę, spłaszczyć, zawinąć w folię spożywczą i wsadzić do lodówki na 2 godziny.
Czekolady rozpuścić na parze wodnej (do garnuszka nalać wody, zagotować. Czekoladę połamać, wsadzić do miseczki. Miseczkę położyć na garnuszku z gotującą wodą. Najlepiej, kiedy miseczka jest większa od garnuszka, wtedy jej dno nie dotyka wrzącej wody i czekolada ładniej się topi.). Odstawić, żeby trochę wystygła. Zmiksować razem z serkiem mascarpone. Tak powstały krem wsadzić do lodówki.
Piekarnik rozgrzać na 220 stopni. 
Formę do tarty posmarować masłem. Ciasto wyciągnąć z lodówki, rozwałkować na grubość około 3mm. Wyłożyć nim formę, widelcem porobić dziurki. 
Wstawić do piekarnika i od razu zmniejszyć temperaturę do 200 stopni. Piec 15-20 minut (w zależności od piekarnika).
Upieczone ciasto wystudzić, nałożyć krem i poukładać na nim maliny*. Owoce posypać cukrem pudrem. 

*Jeśli używacie mrożonych malin należy zacząć je rozmrażać kilka godzin wcześniej, żeby zdążyły wypuścić z siebie całą wodę. Przed nałożeniem na ciasto odsączyć jeszcze na sitku. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz